Jeugd van Toen

Bijna gedoemd zijn de 60 plussers om te gaan zingen in een bejaardenkoor met een repertoire dat niet hun keuze is.

De Jeugd van Toen
 Een KOOR voor jeugdige dames boven de 60 jaar met een swingend repertoire!
Vrouwen boven de 60 jaar worden vaak niet meer toegelaten bij een Pop- of Musicalkoor, omdat de maximum leeftijdsgrens (om in te stappen) veel lager ligt.
Als jeugdige oudere blijft er dan niets anders over dan een bejaardenkoor te zoeken, terwijl je je nog verre van bejaard voelt en ook nog lang niet toe bent aan het repertoire dat hierbij hoort.
De Jeugd van Toen zingt Engels- en Nederlandstalige Pop-, Musical- en Songfestival liedjes.Het idee om het Golden Oldie Koor de Jeugd van Toen van toen op te starten, kwam op een moment dat wij in een van onze andere koren twee wat oudere dames aannamen en versteld stonden van hun stem, enthousiasme en inzet. Wij vonden hen een echte aanwinst voor ons koor dat uit dames van verschillende leeftijden bestaat, tussen de 30 en de 60 jaar.
Ook de desbetreffende dames waren erg blij nog toegelaten te worden in een popkoor, terwijl andere koren hen vaak al veel te oud vinden.

Maar ……. de ouderen van nu zijn nog enthousiast en vitaal genoeg om moderne en swingende nummers te zingen. Nummers waar je vrolijk van wordt en waar je mensen blij mee maakt.

Wij besloten voor deze dames een nieuw koor op te richten.
Hier bleek veel belangstelling voor. Het bleek een verademing voor vele dames, vanaf de eerste repetitie was het super gezellig en werden de sterren van de hemel gezongen.
Meerdere koordames komen uit andere koren en andere dames hebben deze stap nog nooit eerder gewaagd. Die combinatie is geweldig! De onervaren dames trekken zich op aan de wat meer ervaren dames en zingen ook al uit volle borst.

Het repertoire nodigt dan ook uit tot zingen, want de herkenning is groot.
Heerlijke swingende en vrolijke nummers van toen en nu.

De Jeugd van Toen repeteert iedere dinsdagmiddag o.l.v. Karin Goed

van 14.00 – 16.15 uur.